« Home | Katuartsua Tukholmasta » | ALE:ssa... taas! » | Pieni, mutta ylpeä siitä!! » | Musiikkijuhlia ja viiniä » | Citikalla maailmalla (Porvoossa) » | I love Merihaka » | Yöllinen stadion » | Kiva stencil... » | Sana viikonvaihteeksi » | Mainostoimisto tyylillä »

Numerozine veti kaiken uusiksi...

Skettipiirien ulkopuolellakin tunnettu ja arvostettu Numero-lehti on uudistanut ulkoasunsa. Uuden layoutin ja fontin lisäksi lehti leveni ja paperi vaihtui "normaalimmaksi". Pääkirjoitus herätti paljon ajatuksia. Sen mukaan media-alalla visioita ja teorioita pitää olla, jos alalla meinaa menestyä. Totta. Lisäksi lehden tekemistä verrattiin mm. bändissä soittamiseen. Mielenkiintoista.

Numeron brändihän on mitä mainioin. Tämän viikon M&M:ssa ilmestyneen kolumnin (jonka kirjoitti se yksi markkinointijohtaja) mukaan brändiä voidaan tutkia t-paita -teorian mukaan. Toisin sanoen brändi on kunnossa sen mukaan, voiko yrityksen tai tuotteen t-paidasta pyytää rahaa. Kuinka monta Numeron t-paitaa on seitsemässä vuodessa myyty?

Skeittilehti onkin brändi, joka sietää muutoksen. Voiko yksi syy tähän olla nuoremman sukupolven halu saada koko ajan jotain uutta, median pirstoutuminen vai individualismi? Suomen kuvalehti tuskin pystyisi tekemään tälläistä uskottavasti.

Nyt Numerozinen brändin kehittäminen varmasti jatkuu. Miten sitten pieni ug-lehti voi menestyä suurien mediatalojen fuusioituessa yhä suuremmiksi konserneiksi? Riskillä, luovuudella ja omaperäisyydellä tietenkin. Numerolla ei ole emoyhtiötä pumppaamassa miljoonia tuotteeseen, mutta toisaalta emoyhtiön johtoryhmä ei tee päätöstä lehden jatkosta. Luova brändi menestyy intohimosta, ei riskirahasta tai lukijatutkimuksista. Jatkakaa ja hakekaa lehti vaikka Stokkalta.

ps. luovan johtamisen teesit ovat hallussa


www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from oopa8000. Make your own badge here.
Sisäpiiri suosittelee