« Home | oopa ja kiinteisvälittäjät » | Oopa oli oopperassa » | noumann: liikaa hihaa » | oopa: paskoja kuvia » | niitty: insomnia » | oopa: loft-asumista » | noumann: pää pinnalla » | Ameeba: vapusta vastuuseen » | noumann: kirpputorikuume » | oopa: tässäkö tää nyt sitten oli? »

ameeba: Prekariaatti ja maaseudun tulevaisuus

Asiakaslehtiä tehdessä törmää mitä omituisimpiin asioihin. Tällä viikolla olen muun muassa oppinut, että kesärikkaluteita käytetään ripsiäisten torjuntaan, hakannut päätäni seinään käsittämättömän nimisten EU-projektien kanssa, perehtynyt bioenergiaan ja lämpöyrittäjyyteen (WTF), käynyt entisen mielisairaalan ruumishuoneessa sekä saanut eräästä yrityksestä kotiin viemisiksi kassillisen lihaa ja makkaraa (en syö lihaa.) Lisäksi opin mm. että leipien nostattamiseen käytetään askorbiinihappoa ja että D-arvo mittaa lehmän rehun sulavuutta. Mielenkiintoista.

Suurin järkytys kenties oli kuitenkin se, että näin eräässä tutkimuslaitoksessa lehmiä joilla on ikkunalla varastettu avanne kyljessä. Myötätunnosta ammuparkoja kohtaan meinasi oma maha kääntyä ylösalaisin. What can you do – prekariaatti tekee sitä, mitä käsketään.

Kohta olen sellainen ekspertti maaseutuasioiden kanssa, että ehkä työurani tulevaisuus on maaseudussa.

Kyseisen julkaisun entisenä kesätoimittajana voin kertoa, että tuolla tietomäärällä olisit jo hyvinkin valmis töihin (sitä paitsi lehden toimitus sijaitsee hyvin keskeisellä paikalla Helsingissä eli Forumin vieressä, joka jostain syystä aina tuntui huvittavan ihmisiä)!

Minä tosin kirjoitin MaasTuliin lähinnä kevyttä luottavaa, kuten juhannusvastojen teko, Markku Pölösen haastattelu, mansikanpoiminnan SM-kisat tai kiviaidan tekeminen, joten ei paljon tarvinnut tietää sakoluvuista tai pötsin toiminnasta :)

kevyttä luottavaa = kevyttä luettavaa
(kirjoittamaan en siis ole oppinut vieläkään...)

Enhän mäkään täällä asu. Mä vaan olen töissä. Ihminen kai asuu siellä missä on koti. Ei mulla ole.

Meille tuli kotitilalle Maaseudun tulevaisuus kun olin pieni ja vähän isompikin. Muistan kun iskä aina postin tultua otti kyseisen lehden ja sanoi että "katotaas onko maaseulla tulevaisuuttah". Minä en koskenut lehteen tikullakaan.

Lähetä kommentti


www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from oopa8000. Make your own badge here.
Sisäpiiri suosittelee