« Home | Noumann: Onnea, B! » | Oopa: K-70 » | hna: Matti F. Vanhanen » | Oopa: Mä oon Harrilla » | Neiti A: Pokaa 70-luvun malliin » | Puuro: Nuori mies, onko tylsää? » | hna: Parasta juuri nyt » | Puuro: Sadepäivän rytmit » | Neiti A: Anna potkut Hammas Peikon tekijöille » | hna: Syytän | osa 0001 »

Neiti A: Kaapin takana on nainen

Näin perjantain kunniaksi voin paljastaa, kuinka tyhmä olen ollut. Paino sanalla ollut.

Pienenä lauloin aina Matin ja Tepon hittikipaleen kertosäettä sanoilla Kaapin takana on nainen. Kun totuus paljastui, olin pettynyt. Ei kaiken takana olemisessa ole mitään konkreettista!

Hieman nolompaa on kuitenkin, että vasta ehkä neljä vuotta sitten tajusin, mitä legendaarisen Mikko Alatalon Rikoo on riskillä ruma -biisin rikoo oikein tarkoittaa. Mikä ihmeen rikoo? Rikoo, rikoo, ei se ole mikään sana, kuulin itseni hokevan, kunnes sain ahaa-elämyksen – ai siis trikoo!

Nyt kysymys kuuluukin, kuinka tyhmää on kertoa nämä asiat julkisesti. Noh, aina voi kuitenkin unohtaa, että on koskaan lukenutkaan tällaisia juttuja ja nauraa Mikko Alatalolle ja sen verskoille. Nauttikaa.

Tunnisteet: ,

No jos se lohduttaa, niin luulin lapsena tosi monta vuotta, että se lintu on papukalja eikä papukaija. Aina oppii uutta.

Onhan näitä lapsellisia harhakäsityksiä kai jokaisella. Aika yleistä on kai luulo siitä että ennen väritelkkarin aikakautta ei maailmassa kertakaikkiaan ole ollut värejä. Kuittaan. Pienenä olin myös vahvasti sitä mieltä että hevoset ovat "miehiä" ja lehmät "naisia". Mutta se että luulin vielä isona alakoululaisena että Elvis, äitini suuri idoli, oli neekeri (anteeksi kielletty sana) on aika käsittämätöntä. Näihin väärin kuultuihin biiseihin en edes viitsi lähteä....

Minä ja varsin moni luokkatoverini luulimme, että kappale Baarikärpänen kertoo oikeasti kärpäsestä ja siksi se oli meistä niin hauska. Siis biisi.

Itse olen itsenäisesti luullut KekeRosbergiä ja enoani yhdeksi ja samaksi henkilöksi. Sekoitin myös näyttelijä Esko Hukkasen pappaani…

Saimi Nousiaisen näyttelijä-isää luulin mykäksi (koska suosikki elokuviani on edelleen Kuningas jolla ei ollut sydäntä ja siinä ko. herra esittää puhumatonta narria…) Olin kovin iloinen pienessä sydämessäni, että mykkäkin oli saanut töitä. Olin mykistynyt, kun totuus paljastui.

Lista on ehkä loputon, mutta kivaa aina tietää ettei ole ainoa.

Lähetä kommentti


www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from oopa8000. Make your own badge here.
Sisäpiiri suosittelee