Oopa: Positiivinen tulosvaroitus
Pintaliitodesign-emoyhtiöön kuuluva irrallinen tulosyksikkö Pintaliitoblogi julkaisi tänään Helsingissä positiivisen tulosvaroituksen. Tiedotteen mukaan kävijämäärät on saatu nousemaan yli helmikuun notkahduksen. Silloin laitteisto-ongelmista kärsinyt Pintaliitoblogi on kärsi seitsemän päivää kestäneestä seisokista. Ulkopuolisen, riippumattoman Google Analyticsin laatimasta raportista notkahdus ja kävijämäärien nousu näkyvät selkeästi.
-Pintaliitoblogiin vaihdettiin kävijämääriä kestävä serveri. Nykyisen pitäisi kestää noin 150% kasvu kävijämäärissä. Jo viime vuonna jouduimme ulkoistamaan kuvien varastointipalvelut, kertoo tulosyksikön vetäjä Oopa
Nykyisessä kilpailutilanteessa Pintaliitoblogi on pärjännyt kohtalaisesti. Muoti- ja käsityöblogien voittokulku jatkuu, mutta Oopa ei ole valmis kääntämään suuntaa. Monimuotoinen sisältö ei painoitu jatkossakaan vain yhteen, kapeasektoriseen tekstituotantoon. Irtisanomisia, YT-neuvotteluita tai ulkoistamispaineitakaan ei Oopan mukaan ole.
-Olemme menettäneet isoille mediataloille kaksi hyvää tiimiläistä. Toisaalta olemme onnistuneet rekrytoinnessa tänä vuonna poikkeuksellisen hyvin.
Rekrytoinneilla Oopa viittaa mainosalalta siirtyneeseen Neiti A.:han, Terveisiä Perheestä blogin Hna:naan sekä konsernin sisältä, PLD//Åbo:n johtajan paikalta siirtyneeseen Metsäprinsessaan.
Jatkossa haasteita kuitenkin riittää. Vaikka Pintaliitoblogi onkin erillinen tulosyksikkö, niin silti emoyhtiö painaa päälle. Varaa notkahduksiin ei enää ole.
-Täytyy myöntää, että vaikka kävijämäärä on vakiitunut kuukausitasolla yli 10k, niin silti esimerkiksi mainostuotot eivät ole nouseet samalle tasolle. Uusia ideoita kehitystiimillä kuitenkin riittää. Seuraavaksi tuplataan kuitenkin kävijämäärät, vakuuttaa Oopa.
Ensi kuussa kolme vuotta täyttävä Pintaliitoblogi ei ole Suomen luetuinpia blogeja, mutta innovativiisuudellaan se on vakiinnuttanut paikkansa Blogistaniassa.
Pintaliitoblogi on osa Pintaliitodesign-markkinointikollektiivia. PLD//Blog:n lisäksi emoyhtiön alaisuudessa toimii viisi itsenäistä yksikköä: mainosyksiköt PLD//HKI ja PLD//Åbo, viestintätoimisto PLD//com, designtoimisto PLD//DSGn sekä visuaaliseen viestintään erikoistunut PLD//Photo
-Pintaliitoblogiin vaihdettiin kävijämääriä kestävä serveri. Nykyisen pitäisi kestää noin 150% kasvu kävijämäärissä. Jo viime vuonna jouduimme ulkoistamaan kuvien varastointipalvelut, kertoo tulosyksikön vetäjä Oopa
Nykyisessä kilpailutilanteessa Pintaliitoblogi on pärjännyt kohtalaisesti. Muoti- ja käsityöblogien voittokulku jatkuu, mutta Oopa ei ole valmis kääntämään suuntaa. Monimuotoinen sisältö ei painoitu jatkossakaan vain yhteen, kapeasektoriseen tekstituotantoon. Irtisanomisia, YT-neuvotteluita tai ulkoistamispaineitakaan ei Oopan mukaan ole.
-Olemme menettäneet isoille mediataloille kaksi hyvää tiimiläistä. Toisaalta olemme onnistuneet rekrytoinnessa tänä vuonna poikkeuksellisen hyvin.
Rekrytoinneilla Oopa viittaa mainosalalta siirtyneeseen Neiti A.:han, Terveisiä Perheestä blogin Hna:naan sekä konsernin sisältä, PLD//Åbo:n johtajan paikalta siirtyneeseen Metsäprinsessaan.
Jatkossa haasteita kuitenkin riittää. Vaikka Pintaliitoblogi onkin erillinen tulosyksikkö, niin silti emoyhtiö painaa päälle. Varaa notkahduksiin ei enää ole.
-Täytyy myöntää, että vaikka kävijämäärä on vakiitunut kuukausitasolla yli 10k, niin silti esimerkiksi mainostuotot eivät ole nouseet samalle tasolle. Uusia ideoita kehitystiimillä kuitenkin riittää. Seuraavaksi tuplataan kuitenkin kävijämäärät, vakuuttaa Oopa.
Ensi kuussa kolme vuotta täyttävä Pintaliitoblogi ei ole Suomen luetuinpia blogeja, mutta innovativiisuudellaan se on vakiinnuttanut paikkansa Blogistaniassa.
Pintaliitoblogi on osa Pintaliitodesign-markkinointikollektiivia. PLD//Blog:n lisäksi emoyhtiön alaisuudessa toimii viisi itsenäistä yksikköä: mainosyksiköt PLD//HKI ja PLD//Åbo, viestintätoimisto PLD//com, designtoimisto PLD//DSGn sekä visuaaliseen viestintään erikoistunut PLD//Photo
Tunnisteet: Pintaliitodesign, tyhmät jutut
Lähetä kommentti